sky
lift

Статистика ліфтових аварій

Ліфт – найбезпечніший вид транспорту, як стверджують фахівці і ми в тому числі. Чи так це давайте розберемо за допомогою статистики. У всьому цивілізованому світі аварії ліфтів трапляються вкрай рідко, так як там до цього ставляться виключно відповідально.

Одна аварія в Японії, коли школяра придавили двері ліфта, внаслідок чого він загинув, спонукала замінити всі ліфти даної серії. А ось у всіх країнах колишнього Радянського Союзу аварії періодично трапляються.

Статистика ближнього зарубіжжя

Хоча ситуація однакова в Україні, Казахстані, Білорусі, Молдові та інших колишніх республік СРСР, найбільш наочно статистика РФ. Там за три роки сталося 100 ліфтових ПП, що призвели до травм і загибелі людей.

Ці аварії спричинили загибель 40людей і травми 100 пасажирів. Для постраждалих сімей це катастрофічно багато. А щоб усвідомити пропорцію, потрібно знати, що в РФ близько 530 тисяч пасажирських підйомників.

Для порівняння візьмемо смертність в ДТП, пов’язаних з громадським і особистим транспортом. Якщо в середньому щорічно в пасажирських підйомниках гине 15 людей, то на дорогах – 30 тисяч. Виходить ризик аварії в ліфті в 2000 разів нижче, ніж в маршрутці, автобусі або своєму авто.

В цілому – це правда, ліфт – найбезпечніший вид транспорту. Насправді люди набагато частіше вмирають від падіння бурульок взимку і удару блискавки в грозу. Проте, аварії все ж трапляються, так в чому їх причини?

Причини ліфтових аварій

Дуже сумно, але як свідчить все та ж статистика, в більшій частині ліфтових аварій винні самі пасажири. Травми люди отримують в результаті неправильно поводження з ліфтами. Особливо це відноситься до дітей. Вони ранятся і гинуть, придавлені дверима кабіни.

Тому вкрай важливо навчити дітей правилам безпечного використання ліфта. Діти з ранніх років повинні розуміти, що ліфт – це транспорт, а не іграшка. На другому місці травми через спроби самостійно вибратися з кабіни, коли ліфт застряг.

А ось обрив кабінки, яким все лякають один одного практично нереальний. Навіть під час обриву всіх тросів, що вже неможливо, є різні системи безпеки, що блокують кабіну на одному місці і не дозволяють їй впасти.

Проте ще однією важливою причиною аварій є застаріле обладнання. Як мінімум чверть ліфтів в країнах пострадянського простору відпрацювали покладені 25 років. Вони вже їздять по 35, 40 і більше, що не дозволено з техніки безпеки.

Статистика України

У нас термін експлуатації вичерпано майже у половини ліфтів. І аварії з ушкоджень і навіть смерті теж бувають, проте статистичних даних в Україні немає. Справа в тому. Що урахуванням і розслідуванням аварій в ліфтах займається держслужба гірничого нагляду.

Однак в її відомстві тільки аварії 1 і 2 категорій. До першої – відносяться аварії, із загибеллю 5-ти і більше пасажирів і 10-ю і більше постраждалих. До другої – з загибеллю 5-ти й більше людей і постраждалих 4 – 10 чоловік.

Тобто статистика аварій, в якій постраждало менше 4 чоловік не ведеться. Проте є дані, що в Луганщині за 12 років загинуло 17 дорослих та троє дітей. Всього в Україні 98731 пасажирських підйомників.

З них 48 666 працюють більше 25 років, а 3172 вже стоять, так як визнані небезпечними. І з кожним роком на кілька тисяч таких ліфтів стає більше. Застарілі ліфти потрібно міняти або модернізувати, але коштів у держави на це немає.

Сьогодні в Україні жителі багатьох багатоквартирних будинків створюють ОСББ і вирішують проблеми своєї багатоповерхівки самі, в тому числі і ремонтують, модернізують і замінюють ліфти. Знайти допомогу в цьому питанні ви можете в нашій компанії.

схожі статті